Tuesday, January 8, 2013

Why I Rise - Part 16




Lea from France supports us and shares with us about herself and their progress in France.

Bonjour,
Je ne parle pas vraiment bien l'anglais, et surtout ne l'écris pas du tout. Je me permets donc de vous répondre en français. Je peux répondre favorablement à votre demande, sachant qu'ici en France, je suis en charge coordonner les actions pour faire connaitre cette grande journée que sera le 14 février prochain. J'ai d'autres activités plus politiques en France, puisque je suis élue au conseil municipal de ma ville. J'ai toujours été une activiste pour les droits des femmes, notamment dans le milieu politique qui est très dur pour nous. C'est pourquoi j'ai souhaité m'engager dans cette grande aventure autour de Eve Ensler et de son combat.
Notre mobilisation en France grandit chaque jours, et nous en sommes ravies. Je reste à votre disposition si vous voulez plus de choses de ma part.
Amitiés féministes.
Léa

Hello,
I do not speak English very well, and especially do not write at all. I would therefore answer you in French. I can accommodate your request, knowing that here in France, I am responsible for coordinating actions to know this great day that will be on February 14th. I have other more political in France, because I am elected to council in my town. I've always been an activist for women's rights, particularly in the political environment that is very hard for us. That's why I wanted to get involved in this great adventure around Eve Ensler and her fight.
Our mobilization in France is growing every day, and we are delighted. I remain at your disposal if you want more things from me.
Feminist friendships.
Lea

No comments:

Post a Comment

We reserve the right to remove any comments which we view as not consistent with our mission of providing a safe space.